Què cutres els de Volkswagen!

Posted on 22 Abril, 2009

0


La fabricació al nostre país de l'Audi Q3 caldrà agrair-la als sindicats, als treballadors, i a tots els catalans que ens gratem la butxaca. (Gràcies per la imatge a autoblog)

La fabricació al nostre país de l'Audi Q3 gràcies als sindicats, a la plantilla, i a tots els catalans que ens gratem la butxaca. (Gràcies per la imatge a autoblog)

M’estranya força no haver escoltat gaire acudits sobre el nom del model d’Audi que, segons sembla, acabaran fabricant a la factoria que el grup Volkswagen té a Martorell, el Q3.

Potser el motiu és que la cosa no està per a bromes, amb 1.500 llocs de treball directes i infinitat d’indirectes penjant d’un fil que s’ha de tallar, o no, des de la direcció de l’empresa alemanya.

O potser és que tot plegat ja sembla força una broma. Pesada, sí, però una broma al cap i a la fi.

Perquè no sé si hi ha per riure o per plorar en plantejar-se que, per fabricar el ja famós Q3 (a Catalunya, si més no, es podran estalviar la campanya publicitària del modelet), la Generalitat haurà de posar a sobre de la taula ni més ni menys que 100 quilos.

D’euros, eh? Deixeu-me agafar la calculadora, perquè encara ara el euros sembla que no acaben de donar la mesura exacta de la catàstrofe. Estem parlant de més de 16.000 milions de pessetes!

És a dir, perquè Volkswagen segueixi fabricant a Catalunya, cal que els catalans (perquè cal no oblidar que els cèntims de l’administració són els que surten de les nostres butxaques i d’enlloc més) regalem a l’empresa 16.000 milions de pessetes.

Si no m’erro en els càlculs, sortim a poc mes de 2.375 euros per català. És a dir, assumint que una família mitja a aquestes alçades són tres persones, ens toquen a més de 7.000 euros per família.

Sembla que haurem donat, tots plegats, una bona entrada per a comprar un Audi per cap, oi?

Per la seva part, l’empresa invertirà en el nou tot terreny 300 milions d’euros. En definitiva, els catalans aportem el 25% de la inversió total que cal per a fabricar el Q3.

Això sense comptar que les persones treballadores del grup Volkswagen han accedit a deixar-se congelar el sou durant dos anys.

Desconec la massa salarial de SEAT, de manera que no puc calcular quants cèntims s’estalviarà l’empresa

CCOO i UGT han fet una gran tasca negociadora

CCOO i UGT han fet una gran tasca negociadora

amb aquesta mesura de xantatge, però el que sí és segur és que representaran uns quants centenars de milers d’euros.

Així potser no és estrany que Volkswagen s’hagi acabat decidint per fabricar el cotxet al nostre país.

Bé, perdoneu-me. No és que vulgui fer demagògia amb els llocs de treball de SEAT, però és que la història en qüestió no deixa de tenir la seva gràcia (o desgràcia).

En qualsevol cas, crec que cal felicitar els sindicats per la tasca negociadora realitzada, i creuar els dits, no sigui que encara els senyors de Volkswagen es tornin a desdir o trobin un millor postor per a la fabricació de l’Audi Q3.

Advertisements
Posted in: La vida i tal