Tirar pel dret

Posted on 30 Setembre, 2010

2


Sincerament, no tinc ganes de posar-me a valorar si la resposta a la convocatòria de vaga general d’aquest 29 de setembre ha estat multitudinària -com diuen els sindicats- o desigual -com diu el govern-.

Si hagués de jutjar pel que ha succeït al meu voltant, l’èxit hauria estat més que discutible, però suposo que a la indústria, que inclou moltíssims llocs de treball, el seguiment haurà estat molt més multitudinari. Però és igual, això em fa mandra.

Tot i que apuntaré que penso que els motius que porten a la vaga són flagrants i que potser una vaga ni tan sols és prou explícita per expressar la impotència i el malestar que el gruix dels ciutadans experimentem, encara menys vull parlar de l’oportunitat; cadascú ha tingut molt de temps -uns tres mesos- per fer-se’n una idea personal.

En canvi, sí que hi ha algunes altres consideracions que no vull deixar de fer.

D’entrada, que sempre que es convoca una vaga, ens trobem davant la mateixa picabaralla entre aquells que defensen el dret a fer-la i d’altres que volen fer valer el seu dret a treballar.

I em sembla lògic que cadascú escombri cap a casa, però el que no em sembla democràtic, progressista, ni civilitzat és que qui vol acollir-se al dret -tan constitucional com el de fer vaga- de treballar, ho hagi de fer amb por, enganyant als piquets perquè el deixin passar i vigilant que no el reconeguin.

I ni m’ho invento, ni m’ho imagino, ni m’ho han explicat… En alguns casos, si més no, és exactament així.

I el que tampoc em sembla democràtic, progressista ni civilitzat, es que per reivindicar uns drets o fer palès un desacord, calgui donar lloc a imatges com la de la il·lustració, que -disculpeu el tòpic- parla per sí sola.

No sé per què confonem les coses. Se suposa que som persones responsables i respectuoses amb el pròxim i amb el bé comú. Doncs, massa sovint, no m’ho sembla gaire.

Penso que aquest tipus d’actituds i comportaments tiren enrere i fan que alguns que, en altres circumstàncies, participarien activament en protestes i reivindicacions, es quedin a casa o en el lloc de treball -si és que els hi han deixat arribar-.

Anuncis
Posted in: Imatges